4 aprilie 2013

APCA, la o importanta intalnire

O dată pe an, în luna aprilie, noi, mămicile şi tăticii copiilor cu autism din toată lumea, ieşim oficial în ceea ce se numeşte spaţiul public. O dată pe an, într-o zi fixată la nivel mondial - 2 Aprilie, avem o întâlnire importantă, cu comunitatea din care facem parte fiecare dintre noi. O dată pe an, încercăm să îi avertizăm pe cei din jurul nostru că autismul este din ce în ce mai frecvent la copii, că suntem aici să-i sprijinin la nevoie, că, la rândul nostru, avem nevoie de susținerea celorlalţi.




Marţi, la Galaţi, de Ziua Mondială a Conştientizării Autismului, noi, mămicile şi tăticii din APCA Galaţi am spus cu toții PREZENT, în curtea Școlii Speciale „C-tin Pufan”. Ca pentru o întrevedere de soi, ne-am pregătit cu minuţiozitate hainele – am căutat să ne asortăm cu toții în albastru, culoarea autismului.

Nu ne-au lipsit emoțiile, ca la orice mare întâlnire. Bineînțeles, bucuria întâlnirii cu voi, voluntarii din asociație, cu voi, colaboratori sau susținători ai cauzei noastre, cu voi, jurnaliști gălățeni și public, ne va rămâne mult timp în suflete. În paşi de dans, printre baloane albastre, cu zâmbetul pe buze, cu speranţa în inimi şi cu soarele prinzându-şi razele în horele noastre, am lansat şi mesajul nostru: „AUTISMUL E RECUPERABIL! HAI SĂ LUPTĂM ÎMPREUNĂ !”
 
Răspunsurile nu au întârziat să apară. Doar un zâmbet sau o vorbă de-ale copiilor noștri ne poate încălzi mai mult decât cuvintele de încurajare, de mulțumire sau de felicitare primite după „întâlnire”, de la voi, susținători ai cauzei noastre. Datorită vouă, viaţa pare mai frumoasă, povara mai uşor de dus şi visurile noastre mai aproape de împlinire!

„Avem din ce în ce mai mulți susținători. Lucrurile bune se mișcă din ce în ce mai repede.” (Tania Georgeta Mărgineanu, director Grădinița Lizuca)

„Mi-a plăcut foarte mult cum ați organizat!” (o mămică stabilită în Bulgaria, Karmen Karp)

„Am văzut ce frumos ați organizat ieri evenimentul, felicitări!” (o mămică stabilită în Spania, Dana Hodorețchi)

„A fost o colaborare deosebită! Aceste momente ne arată importanța cuvântului ,,împreună" (cadru didactic, Școala Specială "C-tin Pufan", Felicia Craciun)

„Foarte frumos! Felicitări !” (Gabriela Lefter)

„M-a impresionat profund  cum d-na educatoare (de la Grădinița de masă "Lizuca", unde merge și Cosmin, unul dintre copiii cu autism din APCA) a explicat copiilor conștientizarea ”mânuțelor” desenate în contur: ”copiii, care este mânuța voastră și care este a lui Cosmin? Vedeți vreo diferență?” . Mi-au adus mie emoții, lacrimi în suflet, în ochi... dar vouă?... părinților greu încercați, dăruiți cu har, drag, talent, suflet chinuit, suflet înflăcărat de speranță... Presupun că, cu atât mai mult mi-e drag de voi și atât de mult mi-aș dori să pot să vă ajut, cu toată imensa mea neștiință. Mi-e drag de voi, copii sensibili.” (voluntar şi shadow, Munteanu Mușat Ionica)

„Am cunoscut-o pe această mamică adevărată... "supranaturală". Nu este nimic exagerat,  vă spune un "inginer", care a văzut munca acestei mame cu propriul copil... într-o pagină, pe internet. Am spus atunci: de unde are aceasta femeie atâta forță ? Este ceva într-adevar... supranatural. Puterea exemplului este definitorie pentru respectul nostru.” (tătic al unui copil cu autism, Stănică Ambrinoc)

„Aveţi dreptate! Dacă se vrea din toate părţile, autismul se poate RECUPERA!” (Popan Mariana)
 
Vă mulţumim pentru toate aceste cuvinte calde, care ne demonstrează că nu puţini ne sunt alături. Ne-am bucura să vă avem lângă noi la toate „întâlnirile”, dar, până atunci, ne găsiţi aici, pe blog, unde discuţiile pot continua, prin comentarii, ca la orice revedere faţă în faţă...

2 comentarii:

  1. DATA VIITOARE SPER SA VA SUSTIN SI DIN MIJLOCUL EVENIMENTELOR ! FELICITARI NICOLETEI, MAMICILOR SI TATICILOR !

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim cu drag Cristina, oricum cu sufletul esti mereu alaturi de noi ! A fost minunat, emotionant si o zi in care intr-adevar deasupra diagnosticului de "autism" s-a ridicat semet insemnatatea cuvantului " IMPREUNA"...

    RăspundețiȘtergere

TE RUGĂM SĂ NE SPUI OPINIA TA !