9 octombrie 2011

PENTRU PARINTI - Ce este de facut dupa ce copilul a fost diagnosticat cu autism?

      Pentru a intelege cu ce se confrunta copilul dvs si pentru a reusi sa-l ajutati cat mai eficient, este recomandat sa cititi cat mai multe despre aceasta afectiune. Este foarte important sa intelegeti tulburarile care se petrec in sfera comunicarii si a limbajului, a socializarii, autonomiei personale, jocului, somnului, alimentatiei, in sfera cognitiva si la nivel senzorial.
      Copilul are nevoie de ajutor pentru a depasi toate aceste dificultati si este indicat sa incepeti cat mai repede un program individualizat, in functie de abilitatile care trebuie predate si comportamentele care trebuie modelate.
      Discutiile si intalnirile cu alte familii aflate in aceasi situatie sunt extrem de importante, deoarece familia copilului cu probleme se poate izola de restul lumii si se poate epuiza cautand solutii pentru situatia lor.

      Pasii necesari pentru inceperea terapiei:
  • Informare
  • Consultarea unui medic NPI
  • Consultarea unui psiholog specializat in terapie comportamentala
  • Evaluare psihologica initiala a copilului
  • Inceperea terapiei - Implementarea planului de interventie
  • Consiliere parentala
  
Ce este terapia A.B.A. (Applied Behavior Analysis - Analiza aplicată a comportamentului) ?

     Aceasta terapie a fost încercată , pentru prima data , de Dr. Ivar Lovaas de la UCLA în anii '60 şi este un program de învăţare care lucrează sistematic la înlăturarea "trăsăturilor" autismului până când copilul nu mai îndeplineşte condiţiile necesare pentru a se considera că are această afecţiune. Sistemul este foarte intensiv ( 8 ore pe zi), dar s-a dovedit a avea extrem de mult succes în aproape toate cazurile ( 47% dintre copii supusi studiului s-au mentinut in sfera normalitatii inclusiv la varsta adulta). Sistemul de învăţare A.B.A. divide orice sarcina în sarcini mai mici şi pune un accent foarte mare pe răsplatirea copilului atunci când lucrează bine. Nu există nici o pedeapsă fizică în tot sistemul. Terapia începe într-o structură foarte rigidă, dar în mod gradat ia forma unui mediu tipic de şcoală. Ea trebuie aplicata, " in echipa", NUMAI sub indrumarea unui specialist in terapii de recuperare ( de obicei psiholog, care are la activ mii de ore de practica si instruire in acest domeniu si care elaboreaza programele dupa care se va lucra cu copilul),  de catre tutori ( stabiliti de acelasi specialist) si FOARTE IMPORTANT, generalizata de parinti cu orice ocazie...
Terapii complementare:
  • Terapia logopedica
  • Terapia ocupationala
  • Terapia prin arta
  • Terapia senzoriala

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

TE RUGĂM SĂ NE SPUI OPINIA TA !